Лига легенди или и после Доте има живота

Лига легенди“ или скраћено ЛоЛ је компјутерска игра жанра „МОБА“ или мултиплејер онлајн бетл арена. У играма тог жанра играч контролише само једног, такозваног, хероја. ЛоЛ је развила и објавила компанија „Рајот гејмс“. Игра је најављена 7. октобра 2008. Оно што нас је посебно обрадовало је да је ЛоЛ истог жанра и потпуно бесплатна као и „ДОТА“, која је најпознатија игра овог типа. Са великим нестрпљењем смо дочекали излазак игре ЛоЛ, 27. октобра 2009.

Играч који носи титулу призивача или „самонера“ у игри може највише да достигне 30 нивоа. Прелазак на виши ниво се остварује стицањем искуствених поена. Број искуствених поена се са у сваком наредном нивоу повећава што подстиче играче да више и чешће играју да би напредовали, а тиме и сам играч повећава своје искуство. У свакој игри добија искуствене и утицајне поене, а када достигне пети ниво добија 400 рајот поена. Утицајни поени се користе за куповину нових шампиона и руна, а рајот поени за куповину скинова (варијације изгледа већ постојећих модела) и тема за призиваче. Постоји четири врсте игара: Водич или „Tuto­r­ial“ — где се почетник упознаје са игром (какве су контроле и који је циљ); „Cus­tom“ — играчи креирају сопствену игру или се придружују некој са списка; „Co-​op vs. All“ — где се играчи боре против компјутерски навођених ботова; „PvP“ — овде се играчи прикључују екипи од три или пет чланова у зависности од мода игре. Модови могу бити класични или такозвани доминион. Класични мод обухвата мапе „Sum­mon­ers rift“ и „Twisted Tree­line“, а доминион мапу „Crys­tal Scar“.

Када играч одабере мапу компјутер га спаја са другим играчима који су одабрали исту мапу. Тада он започиње игру. Први корак је бирање шампиона, тако да у једном тиму не смеју бити два иста. При одабиру се бирају и две моћи од петнаест понуђених, независно од шампиона, које ће му касније помагати. Моћи могу бити: заморити (exhaust) — успорава непријатељског шампиона и смањује штету коју он наноси; дух (ghost) — убрзава вашег шампиона; излечити (heal) — врaћа животне поене вашем шампиону; оживети (revive) — после смрти ова моћ одмах оживљава вашег шампиона и повећава му максималну количину животних поена; ударити (smite) — наноси велику количину штете на нешампионске јединице; убрзање (surge) — повећава брзину аутоматских напада и његову моћ; очистити (cleanse) — уклања негативне моћи; јасноћа (clar­ity) — повећава ману вашем шампиону; запалити (ignite) — одузима животне поене кад је бачена на непријатељског шампиона; унапређење (pro­mote) — унапређује једну пријатељску јединицу; блиц (flash) — телепортује вашег шампиона за кратку раздаљину у правцу вашег курсора; телепорт (tele­port) — користи се за телепортовање; видовитост (clair­voy­ance) која открива област на мапи; баријера (bar­rier) — штити вашег шампиона; утврдити (gar­ri­son) — пријатељским кулама даје масивну регенерацију и брзину напада, а противничким смањује штету. У зависности од вашег профила можете одабрати руне и специјалности које ће му такође помагати. Потврђивањем избора свих играча у групи меч почиње.

У игри ви контролишете једног шампиона. Од последње закрпе у ЛоЛ-​у има 110 шампиона различитих врста. Шампиони се деле у следеће групе: гурач (pusher) – он својим моћима брзо убија противничке компјутерски навођене јединице и куле; џанглер (jun­gler) — напредује убијајањем неутрална чудовишта; подршка (sup­port) – он чува носача, по потреби га лечи, онеспособљава противнике да нанесу штету носачу; асасин (assas­sin) — он своје противнике убија брзо; шампиони са аутоматским нападима на даљину (ranged); невидљив (stealth) – шампиони који имају бар једну моћ која им омогућава да буду невидљиви за противнике; препоручени (rec­om­mended) – шампиони који су лаки за игру; маг — шампиони задају велику магијску штету; носач (carry) — шампион који задаје највећу штету; тенк (tank) — шампиони имају јаку одбрану и много животних поена; борац (fighter) – он задаје физичку штету; оф – тенк (off-​tank) — шампиони који задају доста штете, али имају имају и јаку одбрану и доста животних поена; борци прса у прса (mêlée) – шампиони чији су аутоматски напади на близину.

Сваки шампион има својих пет моћи, од којих је једна увек пасивна. На првом нивоу играч може да изабере једну од три моћи, а на шестом, једанаестом и шеснаестом допуштено му је да одабере и четврту моћ која је најјача, ултимативна. Јачина пасивне моћи се сама повећава растом нивоа шампиона, прве три моћи имају по пет нивоа јачине, а последња, најјача, само три. Ниво шампиона расте како он добија искуствене поене убијањем противничких и неутралних чудовишта и шампиона. Убијањем такође добија и злато које се користи за куповину опреме која ојачава вашег шампиона. Сваки шампион поседује скинове (skin) који му мање или више мењају изглед модела. Скинови се купују рајот поенима који се купују правим новцем. Постоје обични и легендарни скинови. Сваке недеље су по три скина на попусту од 50% заједно са три шампиона и обично нису повезани са њима. Обични скинови мењају само изглед шампиона, а легендарни мењају и изглед моћи, и коштају, наравно, више. Цене скинова могу бити: 390 рп, 520 рп, 975 рп, 1820 рп и само један скин је 3250 рп.

Опрема (items) се дели у четири групе: одбрана (defense), напад (attack), магију (magic), кретање (move­ment) и потрошну опрему (con­sum­ables). Свака од ових група има неколико подкатегорија. Одбрана се дели на: животне поене, оклопне поене, поене отпорности на магичну штету и поене регенерације животних поена. Напад се дели на: штета, критичан ударац, брзина напада и крађа животних поена. Магија се дели на: снага магичних моћи, смањење трајања времена између коришћења исте моћи, мана поене, поене регенерације мане. Кретање и потрошна опрема немају своје подкатегорије. Поред опреме вашем шампиону помажу и руне и специјалности. Руне служе као бонуси на почетку игре, а касније немају велики утицај. Деле се, као и опрема, на напад, одбрану, магију и кретање. Ове категорије су исто подељене као код опреме. Специјалности се деле у три категорије: напад, одбрану и наменску. Имају исту улогу као и руне.

Пре неког времена изашла је и нова закрпа (patch) у коме је доста тога промењено. Промењен је изглед продавнице (shop) и његов садржај. Додат је велики број нове опреме, а један део је мање или више измењен. Убачена је могућност претраге опреме, ради брже куповине. Сматрамо да је већина ових новина у неком погледу покварила игру, али има и тога што нам се свидело. Нова закрпа је са собом донела и још једног шампиона — зове се Треш, као и један нови скин.

Добре стране ЛоЛ-​а су велика разноврсност у избору шампиона, њихови занимљиви модели, као и добра графика — детаљи на шампионима, изглед моћи, и још много тога. Као једину ману игре би навели лош изглед терена, који и на изабраној најјачој графици не изледају баш добро. За неке играче ово и неће представљати ману.

Од срца вам препоручујемо да заиграте ЛоЛ, чак и ако нисте љубитељи овог жанра дајте му шансу, јер мислимо да се нећете покајати.

Aуторски тим:

Петар Шукљевић, Лука Влаховић, Бојан Цакић