5.0.4 закрпа у игри Ворлд оф воркрафт

Напокон је стигао печ 5.0.4 у најмоћнијем ветерану ММОРПГ-​а, Близардовој (Bliz­zard) игрици Ворлд оф воркрафт (World of War­craft) или како смо га ми скратили одавно, Вову. Не користим овде превод као што је Свет ратне вештине, јер га ниједан играч у Србији не користи – једноставно, говоримо о најновијој закрпици Вова која нас полако уводи у оно што ће се догодити у најновијој екстензији Магле Пандарије (Mists of Pan­daria). Близародови форуми брује што од незадовољства, што од одушевљења због драстичних измена у самим системима талената свих класа. Измене су огромне и чини се да сам Близард покушава да се драстично приближи менталитету корисника конзола, а уједно и да потпуно завлада Азијом и њеним играчима. Сам тон екстензије припада азијском миљеу, а нова раса коју играчи могу да заиграју су пандарени, пандице, створене по угледу на чувеног хероја Чена Стормстаута (Chen Strom­stout) кога су играчи водили у оквиру сингл-​плејер кампање Фрозен трона (Frozen Throne), екстензије Воркрафта 3 (War­craft 3). Плавих постова на Близардовим форумима је необично много и у свима њима доминантна је једна намера – оправдање за овакве драстичне измене (што је и чудно, јер је Близард био веома отворен према играчкој заједници и бета тестирање траје прилично дуго). Додуше, можда и не би требало све ово да изненађује, јер сама реакција играча на нову расу није била баш најбоља – нажалост, ММО који је обећавао да сруши Вов, Стар ворс – Олд рипаблик (Star Wars: The Old Repub­lic) изневерио је очекивања, а Гилд ворс 2 (Guild Wars 2) је тек у повоју да бисмо дали неки озбиљнији суд.


Елем, синоћ се логовах на налог и оно што ме је прво затекло је измена у самом УИ… Као и обично после печева, таленти су били ресетовани, али када сам отворила панел за сама стабла талената, нећу да вас лажем, осетила сам оно незадовољство које обично стари играчи имају. Знала сам ја одавно за измене и како ће оне изгледати и графички, захваљујући сајту ММО Чемпион (MMO Cham­pion), али све је то некако било далеко и нестварно. Таленти су упрошћени и сама игрица буквално води играча за руку. Док ме је гледало ‘збуњено’ лице моје дренајке мага, ја сам покушавала да разумем како сада ова читава упрошћена папзјанија може да доведе до јединственог перформанса. Нисам ја присталица бесомучног читања водича и сталних рачунања и графикона са сајта Елитист џеркс (Elit­ist Jerks), нити гледам с одобравањем на играче који ову игру изједначавају с послом, али за сада не видим начин да се класе играју на јединствен начин, с јединственом градњом талената карактера (наши играчи би просто рекли – с јединственим спековима). Таленти су сада подељени на нивое (као и пре), али сада се воде као први, други и трећи избор – а једини услов за бирање талента је заправо ниво самог карактера. Број талената је драстично смањен и у принципу, сада је много лакше играти назови хибридне специјализације (јер више не постоји улагање поена у таленте који вам нису потребни, а морате их имати да бисте дошли до жељеног). Нажалост, сама игра вам сад даје суштинске моћи у оквиру основног класног одређења школе коју ћете користити (води вас за ручицу), а само бирање талената не мења суштински оно што можете да урадите — тако да је и изградња хибрида више смејурија, него нешто што се може назвати озбиљном игром. Дакле, аркејн маг ће инстантно добити моћи предвиђене за дотичне нивое и дотичну школу за коју се одредио (у оквиру дела званог ‘core abil­i­ties’ у зависности од играчевог избора школе, само те моћи ће бити активне, а не као пре овог печа када су карактери могли да употребљавају моћи из свих школа, без обзира на предоминантну школу изабрану талентима), па сад ако ће да их зачини неким талентом из друге школе — на вољу му, али све је у принципу постало озваничење оног што називамо куки-​катер (cookie-​cutter) — све је за вас већ унапред одређено, ви само бирате чашу из које ћете попити ову играчку горчину. Но, видећемо када Пандарија дође и када се сви делови слагалице сложе, да ли ће сами хибридни перформанси моћи да се мере с оним који припадају пуном одређењу у једној школи способности или магије, и да ли ће уопште имати било какву валидност у садржајима највишег нивоа. Добра страна свега овога је то што играчи сада више не морају нон-​стоп да посећују тренере током ‘левеловања’.


Стари систем талената пре 5.0.4stari talenti


Нови систем талената после 5.0.4novi talenti



Занимљива су нова оживљавања и прераде старих тамница као што су Скeрлетни манастир (Scar­let Monastery) и Сколоманс (Scholo­mance). Делови ових тамница су сада другачије организовани (рецимо, Гробље (Grave­yard) и Катедрала (Cathe­dral) су сада спојени у један део, док су Оружарница (Armory) и Библиотека (Library) заједно) и направљене су верзије oвих тамница за ниже нивое играча. Такође, имплементиране су нове анимације и за саме карактере играча, а и мобове. Занимљиво је било видети монахе из Скeрлетног манастира како се крећу као будући монаси из Пандарије.

Измена је много и неке од њих су веома занимљиве, док су друге можда чак и забрињавајуће ако говоримо о предвиђању будућности самог гејминга. Ја још увек нисам сигурна у то да су ове велике промене нешто добро. Почетницима ће свакако одговарати овакав систем талената, али озбиљно је питање колико ће бити добро за оне који су посвећени самом садржају на последњем нивоу игре када озбиљно такмичење почне између самих класа и играча у оквиру ‘рејдинга’. Ваља сачекати 25. септембар и Магле Пандарије и видети потом кретање броја претплатника на Вов.


Ускоро — Левијатан, нови додатак Мес Ефекту 3 и можда кратки поглед у сам наставак франшизе.

Весна Милић