Левијатан – ново проширење завршнице приче о трилогији Мес Ефект

После приличног броја акција и додатног садржаја у мултиплејеру за Мес Ефект 3 (Mass Effect 3), напокон је изашла и сингл-​плејер кампања Левијатан (Leviathan). Они који су играли Мес Ефект 2 и пратили извештаје Керберове мреже (Cer­berus Net­work), одмах су могли да претпоставе да заправо добијамо одговор на то шта се крије иза чувеног Левијатана с планете Дис. Наравно, одмах сам купила и скинула овај додатак, ионако ме је Вов закрпа 5.0.4 очекивала тек сутра.

Сам додатак у првом проласку траје неких три до четири сата и доноси наговештај будућности читаве франшизе. Графика у додатку је феноменална, а појавили су се и неки нови моменти у самом гејмплеју. Шепард игра и улогу детектива који по принципу дедукције лоцира делове слагалице током покушаја да открије ко је заправо Левијатан – биће које само може да убије рипера. Не треба очекивати никакве нове моменте у откривању личности Командира/​ке, само разјашњење оног што је већ откривено на самом крају Мес Ефекта 3. Али, кад кажем само… Велика изненађења вас очекују на том пољу, а можда и сама будућност универзума после командира/​ке Шепард. Рећи ћу вам само ово – Левијатан заиста одговара оном из Старог завета и оном из старих јеврејских митова. Говоримо о малигним ентитетима који су пали са своје столице моћи и иако су заводљиви ресурс у датом моменту, играч никада не би требало да заборави њихову праву природу.

Комбат има више динамику мултиплејер кампање, дакле, постављен циљ одбране или освајања одређене зоне, уз таласе непријатеља. Могу вам рећи да ми је пријало да се тучем с риперима као инжињерац, иако ми није било свеједно када би у истом таласу добила по неколико чувених брутова и бенши као завршницу. Посебно искуство је сам део на Деспоини, океан-​планети, која у многоме подсећа на Соларис Андреја Тарковског и Амбис Џејмса Камерона. Сама симулација хода по дну океана је надреална, готово савршена. Играч види свет око себе из првог лица, а звук тешких корака механичког возила је невероватан. О музици не треба ни говорити, као и увек, теме су више него одговарајуће и носе у себи онај прави футуристички осећај целог Мес Ефекта.

Нажалост, после пређене кампање, играч има осећај да је прекратка, а нови карактери не буде онај осећај везивања за њих, јер Шепард једноставно нема довољно времена да их боље упозна. Кампања мења и делове дијалога Каталисте на крају, а само доношење одлуке је добило и нову перспективу, нови поглед, на све оно што он нуди. Лепи су моменти проведени са Иди у лабораторији доктора Брајсона, а ускршње јаје с Џејмс Вегом и главом хаска је урнебесно (још смешнији је догађај ако играч почне да кликће на главу… но, сами ћете открити шта се дешава тада – само се сетите да притиснете F5 пре тога).

Реакције на форумима су подељене и понекад се чини да у критикама играча има више отрова него што је потребно – играчка заједница још увек није спремна да опрости крај ваниле Мес Ефекта 3. Било како било, кампања јесте вредна куповине и времена, иако већ унапред знате како ће се све то завршити. Нови непријатељ јесте на обзорју и после ове кампање, можда ћете променити одлуку на крају. Сага комадира/​ке Шепард је завршена како год да се узме, али сада је огромно питање какав ће универзум они оставити у аманет будућим генерацијама. Не знам да ли сам у праву, али чини ми се да је ова трилогија само увод у причу која тек долази, нарочито после Левијатана. Време ће показати. Критике на Левијатана можете наћи и на сајтовима као што су Котаку (Kotaku), позитивна, и Ај-​Џи-​Ен (IGN), негативна, па пресудите сами да ли ћете додати Левијатана.

Ускоро – Стар ворс: Олд рипаблик добија нову екстензију и постаје бесплатан за игру.

Весна Милић