Звездани ратови: стара Република (SWTOR) — шта је донела нова опција играња без претплате

Видео водич кроз Звездане ратове: стара Република за бесплатно играње

Полако прође првих месец дана откако су ЕА и Бајовер напокон пустили у оптицај ’free-​to-​play’ или бесплатну опцију за играње ММОРПГ-​а СВТОР (Star Wars: The Old Repub­lic). Још увек иду кошкања по форумима и различитим вебсајтовима око тога да ли је ово било срећно решење за, до сад, најскупљи ММОРПГ у историји гејминга. Нисам била лења и као један од првих играча овог ММО-​а, проверила сам за вас о чему се ту ради и посматрала ситуацију у самој игрици, не бих ли открила вреди ли или не вреди бити један од ’F2P’ играча.

Како изгледа Бајоверов модел играња без претплате?

Немојте се надати могућности да СВТОР личи на модел који је присутан у Гилд ворсу 2 (Guild Wars 2) – далеко од тога. Као играч без претплате имате много ограничења која су присутна чак и на базичном нивоу. За почетак, можете имати само два карактера на налогу, а избор расе је лимитиран на људе, киборге (људе с технолошким имплантима) и забраке (сви се сећате Дарт Мола из прве епизоде Звезданих ратова: фантомска претња). Чим имате ову ситуацију, знате да не можете да имате повластице које проистичу из система Наслеђа ’Legacy’. Друге расе можете откључати само уз помоћ специјалне валуте — картелских новчића (Cartell Coins), која се купује правим еврима и доларима, а потом морате да одиграте једног карактера до краја првог тренинг дела (до одласка на Флоту), да би откључали своје Наслеђе, па тек онда можете откључати жељену расу новцем (претплатници имају и твилеке, чисове, миралуке, миријаланце, рататаке и ситаре).

Расе СВТОР-​а, наравно, претплатници све ово добијају

По логу на свог ‘бесплатног’ карактера, одмах ћете приметити да је ваш УИ (user’s inter­face) веома сиромашан. Уместо шест хотбарова (hot bars или quick slots) присутна су само два, односно четири, после најновије закрпе (patch) – што је далеко од довољног за било коју од класа коју сте одабрали. У почетку то и није озбиљан хендикеп, али како напредујете кроз нивое, овај проблем постаје озбиљан (с тим да је са добијањем још два додатна хотбара после најновије закрпе, ситуација у многоме лакша). Наравно, остале хотбарове можете купити картелским новчићима или у самој галактичкој аукцијској кући, с тим да сте лимитирани на поседовање од само 350 000 кредита. Оно што је добра страна свега овога је чињеница да је сама заједница преплатника у СВТОР-​у добра, па врло често претплатници стављају хотбарове у аукцијске куће по пристојним ценама, не би ли помогли играчима који су се одлучили за бесплатну опцију (дакле, додатне хотбарове купујете кредитима које сте зарадили у игрици). Претплатници сваког месеца добијају одређену бесплатну суму картелских новчића. Бајовер и ЕА су добили оштре критике због одлуке да ограниче и базични УИ за оне који играју бесплатно – чак и од стране самих претплатника, али за сад се чини да воља оних који су се одлучили за ову опцију не јењава.

Што се тиче опреме, играчи с бесплатном опцијом су у великој невољи, јер су и ту присутна тешка ограничења. Легендарне или ‘епик’ делове опреме не можете да ставите на свог карактера – све што је љубичасто и вишег ранга је вама као играчу без претплате ван домашаја, што аутоматски утиче на ваш перформанс у, рецимо, Пи-​ви-​Пи-​jу (PvP).

Такође, инвентар и приступ ‘банци’, односно, вашем складишту (cargo hold) су такође ограничени, инвентар с малим бројем места (слотова), а складиште морате да купите картелским новчићима, што је огроман хендикеп у овом типу игрице у ком је инвентар велики део гејмплеја.

Спринт као бржи вид кретања добија се ако сте заслужили специјални ’pre­ferred player’ статус, на петнаестом нивоу, али зато у чекању за лог на сервер (server queue или queue­ing), играчи с бесплатном опцијом су такође ‘грађани другог реда’. Да би ушли у флешпоинте (flash­points), пандан ВОВ-​овим ‘данџенима’ (dun­geon), морате бити свесни да имате само одређен број улаза у њих, све ван тога морате да купите опет картелским новчићима. Исто важи и за ратне зоне (PvP). Операције (oper­a­tions, оно што у ВоВ-​у називате рејдовима (raid)) су играчима без претплате пусти сан.

Такође, ограничена вам је и употреба канала за комуникацију с другима и тиме и сама сигурна трговина. Да бисте имали све ово како ваља и доликује, морате имати статус омиљеног играча, то јест, оно што се у СВТОР-​у назива ’pre­ferred player’ статусом. Статус добијате ако сте некадашњи претплатник, купите инсталацију игрице уместо само да скинете, или ако купите картелске новчиће и њима пазарите оно што вам је потребно у игрици.

Оно што бесплатна опција нуди у целини је прича изабране класе (један од најбољих и највреднијих момената ове игрице), као и све пратиоце (player’s com­pan­ions) са изузетком најновијег Ејч-​Кеј-​51 (HK-​51), дроида асасина, за којег опет морате да платите приступ Зони Екс картелским новчићима, да би започели ланац задатака (quest chain) – сви они који су играли КОТОР 1 и 2 упознати су с овим типом дроида у лику Ејч-​Кеј-​47, чувеног Ревановог асасина (његову судбину у СВТОР-​у нећемо откривати).

Вреди ли играти СВТОР без претплате?

Трејлер за бесплатну опцију играња СВТОР-​а

На ово питање само ви можете да одговорите. Све зависи од тога какав сте тип играча и шта вас занима када играте, због чега играте. За оне који више воле сингл-​плејер и РПГ, бесплатна опција је сасвим добар начин да се проведе време, поготово ако волите универзум Звезданих ратова. Иако бесплатна опција одузима много тога, опет сам пролазак кроз причу империјалног агента (Impe­r­ial Agent), републичког пешадинца (Repub­lic Trooper), сит ратника (Sith War­rior), сит инквизитора (Sith Inquisi­tor), итд. је нешто посебно. И даље можете играти као онај који ће поштовати код светле или тамне стране Силе, а од ваших избора и даље важе варијације у личној причи. Повремено можете да се удружите и с другим играчима и уђете у ‘хероик’ зоне и светлосним мачевима или моћима делите правду или неправду. За нешто више – е ту већ морате да отворите чекмеџе и искесите се у правим еврима.

Ако сте пак играч који воли да се истакне у заједници опремом, постигнућима, превозним средствима и титулама, као онај који је апсолутни мајстор своје класе и специјализације; воли да проба све класе и игра занимљиве ванземаљце – бесплатна опција неће бити оно што ће вас усрећити и донети задовољење. Пре свега, чак ни са ’pre­ferred player’ статусом не можете се придружити некој од гилди нити ићи у операције.

Сервери су тренутно пуни играча и чини се да поред свих ограничења која има бесплатна опција, нема опадања у серверској популацији. Додуше, тек је први месец прошао и људе вероватно држе приче њихових класа, а можда је и више њих већ добило и окусило ’pre­ferred player’ статус, те је стога и њихов гејмплеј много бољи од базичног за бесплатно играње. Како ће се овај модел бесплатног играња показати, видећемо тек у наредним месецима.

Додатне информације о томе шта добијате, а шта не добијате као играч без претплате можете наћи овде и овде.

Весна Милић