Фар крај 3 — и Робинзон Крусо би се нашао у невољи овде

У свету превласти седме уметности, франшизе филмова од пет делова не остављају наду за узбуђење ни најокорелијим филмаџијама. Срећом по нас, играчке франшизе још увек не подлежу таквом тренду. Једна од таквих франшиза је ултимативни светски хит Фар крај (Far Cry). Иако би сама тема о маринцу који се повукао представљала филм којим убијамо време, игра је већ нешто друго. Сати и сати линеарног масакра са свим могућим оружјима данашњице и њиховим начином дораде бојења и слично. Трећи наставак у франшизи преставља оно за чим истински гејмери заиста жуде.

Уводна секвенца у стилу правог холивудског почетка, млади на рајском острву, подсећа на срећни увод свакојаких трилера и хорора у коме кад тад очекујете да нешто пође по злу. Ускоро сва та забава и провод претварају се у ваше заточеништво од стране домородаца и гле чуда, главни јунак,тј. ви, није маринац, ни плаћеник, нити било која верзија Рамба, већ један младић препуштен на милост и немилост острву и свим његови ружним странама. Почиње ваша истинска борба за преживљавање и повратак коренима човечанства, наравно са оружјем и муницијом.

Фар крај 3 је прототип онога што данас играчка популација захтева, да се игра прилагоди самоме играчу, да је главни јунак што више близак себи самом, и да је ширина слободе што већа у самој игри, да линеарност не би одвојила просечног играча од монитора. Пуцачина из првог лица, која има елементе шуњања и стратегије, по мени је оно право. Урађен је широк свет по коме се можете шетати, освајати станице са одашиљачима које вам дају могућност да откривате делове мапе, да у каснијим периодима знате шта вас чека у делу у коме се налази мисија. Такође се освајају и војне испоставе које вам омогућавају да савезнике сместите у исте и имате подршку која ће брже доћи буду ли вас изненада напали негативци и помогне вам у борби за голи живот.

Као још једно велико изненађење које нам је Јубисофт припремио јесте елемент самог РПГ-​а, додавши нам функцију коришћења сваког могућег ресурса, од биљака до животиња које константно нападају нашег јунака. Свака убијена животиња пружа нам могућност стварања неког од корисних предмета. Та вештина добија се учењем у селу побуњеника и даје нам предмете типа рејник торби, ранаца, опасача и омогућује више артикала потребних за даљу борбу.

Иако је други део направио мали излет ка афричком континенту и преокренуо први део који је био у власништву Крајтека (Cry­tek), после више од осам година откако је Јубисофт купио права за Фар крај, главни јунаци су поново на рајском острву и мора се напоменути да је графика на изузетно високом нивоу. Рађена је у новој технологији лакше адаптације на постојеће рачунаре, али је и даље пожељно поседовати графичке картице најновије генерације ради савршених боја које ће приказати и тиме нас оставити без даха. Још су се програмери потрудили и откупили сав материјал флоре и фауне од Нешанал џиографика (National Geo­graphic) како би нам осећај живости на острву у потпуности био аутентичан. Још ако неко поседује сам Ел-​Це-​Де телевизор, сати и сати непреспаваних ноћи могу да почну.

Поврх свега игра поседује и ко-​оп (Co-​op), локал ко-​оп (Local Co-​op) и мултиплејер модове. Ко год има на друштвеним мрежама пријатеље, по куповини игре моћи ће да игра целу причу у сарадњи са неким. То зна да буде изузетно олакшавајућа околност, јер се у сарадњи с другим играчима игре лакше прелазе, мада је сам развојни тим решио да у тим случајевима појача вештачку интелигенцију (AI) самих противника и задрже ниво тежине како се не бисте брзо заситили или пребрзо прешли мисије. Локал ко-​оп претставља неколико додатних прича са људима који директно немају везе са главном причом, већ индиректно. То су мисије које играју до четири играча заједно и пролазе мисије ослањајући се једни на друге. Мисије нећете прећи будете ли се оријентисали само на пуцање. Свака особа која игра мора да ради посао који јој је задат.

На крају мултиплејер представља шлаг на торту. После много мултиплејер неуспеха Јубисофта и мука у Србији са пингом и портовима са њиховим другим насловима као што су Гост рикон (Ghost Recon) франшизе и Том Кленси (Tom Clancy) франшизе, заиста добијамо производ који може да нам надокнади за сва нервирања и бес које су нам подарили СББ и Телеком. Класичне партије детмеча или свако против сваког (Death­match) и тим плеја или тимског играња (Team Play) су у Фар крају исте као и код других игара. Оно што спасава нас у Србији јесу одлични сервери постављени код наших суседа у Европи — одлично оптимизовани, тако да нам игра може имати и пинг од 40 што је врхунско у гејминг свету. Како кога убијете у мултиплејеру или завршите задатак, искуство вам расте. Што је искуство веће то се отвара могућност бољих оружја и боље опреме, подршке тима и ваш квалитет нишањења и сама игра прилагођава се вашој личности.

Ово је наслов уз који проводим сате и уз који ћу наставити да уживам. Свакоме бих саветовао да се у оваквом свету опроба и придружи ми се онлајн у непрестаној борби са домороцима. Игра је доступна у кутији код нас, а ја препоручујем куповину дигиталне верзије преко онлајн продавнице због лакшег социјалног конектовања и проналажења пријатеља, а уједно и лакшег доласка до будућих екстензија — од пушака и опреме до потпуно нових делова мапа и мисија, и додатних модова за мултиплејер.

Лука Ратић