Образовање за одрживи развој — извештај за школску 2019/​20.



Током школске 2018/​19. године у обавезним предметима за прваке уведени су нови изборни програми. Jедан од њих је и „Образовање за одрживи развој”. На овом програму ученицима је пружена прилика да више уче о свом окружењу и да самостално, уз координацију стручног професора, истражују и баве се интересантним темама које обухватају наше окружење. Као и увек, сам почетек је био тежак, али заједничким радом ученици су у сарадњи са професорком географије Тијаном Илић успели да реализују све пројекте који су били планирани.



Прва тема коју су учениици истраживали била је „Вода“. Као и увек, ученици наше школе имали су креативне идеје како реализовати свој пројекат. Од једне наизглед мале теме, произашло је много лепих и великих пројеката којима су се ученици бавили целог првог полугодишта. Неки од реализованих пројеката су: „Хемијске особине пијаће воде“, „Утицај киселих киша на пољопривреду Стига“, „Колико знамо о води коју пијемо?“, итд.



Интересантно је то како од само мале идеје, можемо да направимо нешто велико и лепо. Почели смо као појединци који имају исти задатак, а завршили као група. На крају пројекта научили смо доста о својој локалној средини, али и поред тога стекли смо много нових пријатељстава и научили како да функционишемо као група.“ Ово је један од мноштво позитивних коменатара ученика након успешне реализације првог пројекта. Као пример успешне реализације планираних активности јесте презентација, једне о група, како би подигли свест о загађењу воде у локалној средини.




Друга тема коју су иченици истраживали била је „Ваздух“. На овом пројекту ученици били слободни да изаберу свог партнера са којим би наставили рад и у другом полугодишту. Овог пута није било ни сумње да ће ученици дати све од себе и годину завршити са дивним пројектима као што су: „Пројекат изградње спалионице у Пожаревцу“, „Озонске рупе и како их смањити“, „Испитивање утицаја ТЕ Костолац на квалитет ваздуха у окружењу“, и многе друге.



Поред редовних активности којима смо се бавили, ученици су имали прилику да заједно са ученицима другог изборног програма „Здравље и спорт“, организују и учествују у оријентирингу, што је дало пун ефекат на крају школске године чиме смо завршили наше активности у природи, размењујући искуства и позитивне ефекте оваквог начина учења.



У реализацји ове идеје учествовала су оба наставна професора, као и старији ученици Пожеревачке гимназије. Циљ пројекта био је да ученици, макар на пар сати, оставе мобилне телефоне и сарађују заједно како био дошли до коначног циља. Школску годину смо завшили са осмехом на лицу и сада се радујемо новим пројектима и дружењима.