Цитадела — последња прича у трилогији Мес ефект



Иако смо се надали да ће рецензија за Ди-​Ем-​Си (Devil May Cry) бити готова пре ове, захваљујући проблемима које наши играчи још увек имају када говоримо о новим насловима, ето, прво говоримо о последњем Ди-​Ел-​Сију за Мес ефект 3 – Цитадели (Mass Effect 3 – Citadel). Дакле, опростите нам Данте и Вергилије и драга фантастично прерађена Капкомова франшизо, мораћете још мало да сачекате.


5. марта 2013. Бајовер је избацио последњу инсталацију за трилогију Мес ефект под називом Цитадела, тиме завршавајући причу о командиру/​командирки Шепард и целокупној посади чувеног свемирског брода Нормандија. Оно што издваја ову инсталацију је чињеница да је целокупни тим писаца радио на стварању овог сегмента приче, а уједно целокупни развојни тим стоји иза дизајна нових акција и борби, као и нових типова мобова које командир/​ка Шепард треба да пошаље у вечна ловишта у својој сталној борби да спасе живот у целом Млечном путу. Сама инсталација износи 800 Бајовер поена или неких 9 евра на свим платформама.


У свом давно заслуженом стану на Цитадели, мој Шепард мора да се отима за место под сунцем чак и с вареном.


Цитадела је изузетно добро прихваћена од стране играча, иако су се могле чути сумње да ће и ова инсталација само потврдити да Бајовер више није онај развојни тим који је стварао игрице за сва времена, нарочито после амбивалентног пријема Омега Ди-​Ел-​Сија (искрено, ауторка овог текста није толико уживала у враћању Омеге у руке Арије Т’Лоук, поготово што су у овој инсталацији више него икад дијалози командира/​ке Шепард били аутоматски, али исто тако се мора признати да су борбе с ађутантима, као и новим типовима механичких јединица, биле више него изазовне). Шта чини Цитаделу као последњи део саге о командиру/​ки Шепард добром? Нажалост, у причу не смемо да залазимо, јер не желимо да покваримо искуство будућим играчима – рећи ћемо само да вас очекује велико изненађење приликом истраге ко се налази иза крађе вашег идентитета. Важно је да знате да ћете имати подршку целог тима с Нормандије, а и неки стари чланови ће бити ту да вам помогну, а после и прославе с вама успешан завршетак.


Комбат је веома маштовито замишљен као и сами нивои. Присутна су и нова оружја, као и нови занимљиви модови за њих. Нови типови мобова имају добру виртуелну интелигенцију, тако да ће врло често покушати да вас опколе или чак брзо онеспособе великим бројем бачених граната. Снајпери су посебно зла ставка, тако да ваш карактер мора да се брзо креће од заклона до заклона и стратешки користи своје моћи и муницију (поготово на почетку када немате начина да се излечите, а готово сте на издисају, ваши штитови, паметно кретање и стратешки приступ је једино нешто што вас може довести до краја нивоа).


Старт меча у Армакс арени — наравно, правимо се важни због мог новог ‘Фантом’ оклопа.


Како то изгледа када се у Армакс арени тучете са супер елитама Колектора…


Оно што још чини ову инсталацију посебном је ваш апартман где имате уведену неку врсту хаусинга – Шепард напокон добија своју ‘гајбу’ коју може да преуреди по сопственом укусу, да направи журку за све драге ‘пријатеље’, а уједно и да открије неке занимљивости о адмиралу Андерсону, Тејну Криосу и Мордину Солусу. Такође, уведена је и арена која поштује правила мултиплејера, али овог пута, у партијама вам помажу ваши чланови тима. Наравно, награде су више него добре, али оно што је најважније су нови типови оклопа које можете освојити оног тренутка када пређете скор од 9999 поена. Добар је и систем дефеката као и изазова које можете да убаците у партије кроз инкасирање бронзаних, сребрних или златних награда. Такође, ту је и казино као и играоница у којима можете да заиграте игре на срећу (рулет, квејзар (нешто попут нашег ајнца или ако сте играли Пазак у КОТОР-​у) или да заиграте неке од простих аркада или платформских мини игрица, па и вашарских игрица (нећете веровати, али присутни су и ‘шибицари’).


Као да сам у осамдесетим, недостају ми само флипери и Пекмен, па да слика буде потпуна.


Шта рећи на крају? Искрено, била сам веома тужна по завршетку овог последњег дела приче, јер сада је заиста дошао крај овом чудесном путовању кроз живот командира/​ке Шепард. Иако је Бајовер најавио нову игрицу са темом из универзума Мес ефекта, ова велика трилогија је готова и више неће бити причања о невероватном протагонисти Шепарду или Шепардовој. Колико сам успела да видим на Бајоверовим форумима, велики број поклоника ове франшизе је осетило сету због оног коначног – Сада је заиста крај. Такође, ово је и посебна инсталација, јер је то последњи пут да ћемо чути феноменални глас глумца Робина Сакса, тако да су моменти са Заидом Масанијем још емотивнији. Но, добрих вести је било у протеклих месец дана – Вичер 3 је најављен и видели смо Гералта у новом издању, а такође, увелико се ради и на трећем делу Драгон ејџа. Ауторка овог текста још увек није одиграла последњи Ди-​Ел-​Си за Скајрим – Драгонборн или Змајрођени – наравно, захваљујући опет мало вишој цени саме инсталације, али биће и то ускоро. За сад чекамо извештај с играња Ди-​Ем-​Си, а у међувремену, мало ће се играти арена и мултиплејер у Мес ефекту, мало КОТОР 2, а богами ту је и најновија закрпа у ВоВ-​у (World of War­craft), пошто нова експанзија за Стару републику (SwtOR) долази тек у мају.

Весна Милић


Моја Шепардова са својим целим тимом после луде журке.